jenny2015.reismee.nl

Aankomst Mozambique

Zuid Afrika, Mamelodi, Krugerpark en alle mooie plekken die ik de afgelopen 2 weken heb bezocht lijken alweer lang geleden.. Gisteren ben ik veilig aangekomen in Maputo. Eerst met 2 meiden naar een park gepicknicked, ze hebben me naar het vliegveld in Joburg gebracht.
Matola is de plek waar ik nu ben, bij het project wat Corrie leidt. Zo'n 30 minutenvanaf de hoofdstad. Er zijn 40 (!) kinderen, ik heb voortdurend het idee dat ik weer nieuwe gezichten zie. De meeste kinderen hebben aids hiv, medicijnen worden elke maand gehaald uit het ziekenhuis, is gratis verkrijgbaar. Het is nu vakantie dus ze zijn overdag ' thuis' aan het buitenspelen. Vinden gasten bijzonder interessant, zijn heel vrijmoedig en aanhankelijk. Knuffelen om het leven. Ze lopen het huis waar Corrie woont (en ik en Sjaan ook uit Nederlander en vrijwilliger voor 3 maanden) ook een kamer hebben. Is wel druk, 40 kids die elk moment van de dag binnen komen wandelen.. Corrie is voor hen echt ' mamma Corrie'. Vanmiddag werd spontaan mijn haar gevlochten, af en toe flink getrokken..
Er is geen stromend water, vanavond moet ik mn haar echt wassen na de ' behandeling' van vanmiddag, stel het nogff uit :p Wc is in huis, met een emmertje water wordt doorgespoeld. Afwassen is een soort kampeer ervaring. Gezellig met een kat die overal rondloopt. (inmiddels verbannen uit de kamer waar ik slaap!!)
Het weer vandaag was boven de 30 graden maar nu lekker afgekoeld. Is goed te doen.
Morgen komt er een team helpen met opknappen van een aantal gebouwen, verder zijn er voorbereidingen voor de kerst.
hartelijke groet,
Jenny
- dank voor veilige reis naar Maputo, goed ontvangst en verblijf hier
- bid voor wijsheid en leiding voor Corrie die het project leidt. Verder zijn er werknemers Mozambiquanen, zonder specifieke opleiding.

Reacties

Reacties

Margaret

Lieve Jenny, mooie levenservaringen die jouw kijk op mensen en kinderen zeker heeft veranderd. Hier in Nederland en de rest van Europa is het wat onrustig, zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt. Door al het lijden wat ik hoor en zie, verlang ik ernaar dat Jezus gauw terugkomt om hier een einde aan te maken. Aan de andere kant zijn er nog zoveel mensen die nog niet echt van Hem gehoord hebben. Hoe kijk jij tegen deze situatie aan? Liefs en tot gauw! Margaret

Gratia

Lieve Jenny, mooie foto van je! Ja, overweldigend steeds maar mensen om je heen. Kan je je beter voorstellen waarom Aziaten een wat naar binnen gerichte blik hebben die voor ons wat ondoorgrondelijk lijkt. Vorm van privasy bewaren. Lijkt me een nog grotere uitdaging om jezelf te blijven en dichtbij God. Maar ik heb van mijn 2 zussen gehoord dat wat daar gebeurt je erg bij Gods vaderhart bepaalt. Lekker zoveel knuffels! Dat je maar een grote zegen voor Corrie mag zijn en je mag zien wat jouw speciale bijdrage daar is. Ik moet denken aan Matt. 18 waar Jezus zich vereenzelvigt met de kinderen: ze namens Hem ontvangen is Hem ontvangen. Hartelijke groet van Gratia

Gratia

Jenny, mijn zusje Corrie, die daar ook geweest is met Marieke, adviseert je om de wat oudere kinderen te helpen met de computer. Als je dat tenminste ziet zitten. Je doet gewoon wat je handen vinden om te doen, en je hebt veel te geven, maar dit is ook een mogelijkheid. Nogmaals veel plezier daar met de kinderen en helpers. Liefs van Gratia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!