jenny2015.reismee.nl

Aankomst in Mamelodi

Yeah..! Het is lente! En een eerste verhaal vanuit Mamelodi.

Gisteren vertrok ik vanaf Schiphol, verrast door collega's die ik niet had verwacht en vrienden die me uitzwaaiden.Thanks a lot! Voelt wel heel speciaal om zo te vertrekken. De reis verliep redelijk voorspoedig.De eerste vlucht had veel vertraging maar na een sprintje op vliegveld Istanbul kon ik de volgende vlucht halen. Op het vliegveld'Joburg'staat Nico (teamleider) me op te wachten. Zoals Nico zegt: 'the weather is quite nice', rond 25 graden.

Onderwegpraathij me bij. Samen met zijn vrouw Elma is hij al 17 jaar werkzaam op het project. Aanwezig zijn een aantal long-termers, verder veel verloop van vrijwilligers. Mamelodi een dorp..? Niet bepaald. Een groot gebied met zo;n 1,3 miljoen inwoners. InNoord wonen met name zwartemensenin slams enin Zuid (waar ik nu verblijf) de meeste mensen in huisjes gebouwd door de overheid. De weg van Johannesburg, Pretoria naar Mamelodi is stoffig. Het gras langs de wegis geel bruin, het heeft al lang niet geregend.

Op het project Meetse Bopelo zijn zo'n 15 mensen werkzaam in allerlei verschillende ministries. Ik heb met veel van hen kennisgemaakt en iedereen komt uit een ander deel van de wereld.Sommige wonen op de compound, een aantal in de buurt in een eigen huis. Ik verblijf in een deel van het gebouw (zie foto) samen met 3 andere meiden. Vanmiddag kwamen de kinderen uit school voor lunch, huiswerkbegeleidingen 'Waterfight'- Ze vierden dat de lente vandaag is begonnen. Ik heb het totaal gemist, compleet knock out op mn bed gelegen.. maar nu weer helemaal fris. Wel even kennisgemaakt met het groepje kinderen waar ik de komende tijd ook (huiswerk)begeleider van zal zijn. Wordt een uitdaging de namen te onthouden.. 'Tsepang', 'Tnabiso' en 'Samkelo', ik breek mn hoofd over mogelijke ezelsbruggetje en mn tong over de 'kliks' in hun naam.Bijna alle kinderen spreken Engels. Daarnaast spreken ze noghun eigen talen. Na de devotional (bijbelmoment/zingen) en fruit worden de kinderen met een bus weer teruggebracht naar hun buurt. Volgende week dinsdag mag ik rijdenzag ik op en van de vele activiteitenschema's. PRAY dat dat goed gaat, zo'n reuzebus (in mijnogen)met stuur aan de rechterkant, waarschuwing dat verkeer 'interesting' is in Zuid Afrika..

Inmiddels is het aardedonker buiten, om half 6 begon het te schemeren. Er hangt een zware mariouana lucht buiten en nu ook binnen. Ik zal lekker slapen straks.. :p

Reacties

Reacties

Amanda

Mooi om te lezen, fijn dat je goed bent aangekomen.
Geniet van het werk dat je mag gaan doen, en van de contacten met de kinderen.

Als ik je verhaal lees, zie ik jou al voor me, daar in het verre Afrika.

Alle goeds en zegen.
Liefs!

Margaret

Je kan mooi vertellen en grappig. Erg benieuwd naar je volgende verhaal/avontuur. Vandaag was Wei-Han jarig. Zijn vrienden hebben hem "verrast" en ergens mee naartoe genomen???? . Hopelijk komt ie heel thuis.

Gratia

Wat gebeurt er veel he in zo'n korte tijd. Fijn dat je het op deze manier bijhoudt.
Je zegt het toch wel tegen de leiding als je je niet zeker voelt over het rijden in die bus? Je moet er zeker ervaring mee opgedaan hebben. Je komt evengoed genoeg verrassingen tegen. Goeie website zeg. Ja ik zie je daar ook zo al bezig.

Marieke v d S

Wat fijn om over jou te lezen! Het grote avontuur is begonnen. Heel veel zegen toegewenst, Marieke

Nienke

Hey Jenny! Wat leuk dat ze je hebben uitgezwaaid zeg!! :) Geniet van je tijd daar! Een heerlijk avontuur zo voor je! En leuk die blog.. even wat anders op mn avondje waarop Johannes met Wei-han op pad is :)

Heleen

Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen.
Je zult wel flink wat indrukken opdoen vooral deze eerste dagen. Spannend.. in een busje rijden en dan links zeker:) Maar gaat je vast lukken hoor.. je kunt de weg beter zien vanuit een busje en omdat het stuur aan de rechterkant zit ga je vanzelf aan de goede kant rijden;)

Eveline

Hee Jenny,

Yeah, je bent er! Supercool! Succes met het leren van de namen (gelukkig heb je aardig wat ervaring?) en we hopen gauw weer van je te lezen. En geniet vooral, naast alle drukte. Liefs, Eef

Dinie

Hoi Jenny,

Nou dat is heel wat anders dan het veilige leventje wat we hier leiden.
Maar wel een hele mooie uitdaging waar we je heel veel plezier bij wensen. Want wat is er leuker dan het leventje van de kinderen een beetje mooier te maken!
H.g. Joop en Dinie.

Peter

Hallo Zusje,

Hoe maak je het nu in het wilde Afrika??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!